©2016 SLIMLIFESTYLE. Alle rechten voorbehouden. 

  • Facebook Social Icon

Effectief sporten in SLIMme fasen

 

Uit talloze studies blijkt dat bewegen goed is voor de gezondheid van hart en bloedvaten. Door sport en veel beweging zakt het slechte cholesterol (het LDL) en stijgt het goede cholesterol (het HDL). Daarnaast zal de bloeddruk gaan dalen bij regelmatig sporten. Sporten is daarmee een belangrijke factor voor het succes van jouw SLIM lifestyle. Daarnaast is bekend dat sport je energie geeft en goed is tegen depressies. Door het sporten maakt je brein stoffen aan, zoals serotonine, waardoor je je veel beter voelt.

 

Heeft elke sport dan hetzelfde positieve effect? Nee, zeker niet. Daarom is in het Snel SLIM-programma is bewegen aangepast aan de drie fasen.

 

In fase I is bewegen en sport volledig gericht op vetverbranding om het afvallen te versnellen. Bewegen kun je het best per keer vrij lang volhouden, zo rond de 45 minuten. De reden hiervoor is dat het lichaam pas na 20 minuten bewegen vet gaat verbranden. Deze 45 minuten bewegen kun je op verschillende manieren bereiken, van joggen tot fietsen, van crosstrainer tot Nordic walking en van home trainer tot roeien.  

 

In latere fasen gaan we het bewegen meer richten op fitheid en gezondheid voor hart en bloedvaten, de zogenaamde ‘cardiovasculaire fitness’. Als laatste gaan we krachttraining toevoegen om meer spiermassa te kweken. Deze toename in spiermassa zorgt niet alleen voor een nog snellere verbranding, het zorgt er ook voor dat je er nog beter uit gaat zien.

 

Voor welke sport kies jij?

Please reload

Uitgelichte berichten

De ongezouten waarheid

1/10
Please reload

Recente berichten
Please reload

Categoriëen