©2016 SLIMLIFESTYLE. Alle rechten voorbehouden. 

  • Facebook Social Icon

Maak je niet dik om vet

 

Suikers kun je beter laten staan. Natuurlijke vetten kunnen geen kwaad. Stop met calorieën tellen. Neem een heel stuk fruit in plaats van vers geperst sap. SLIM zit vol voedingsadviezen. Deze adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Maar wat doen deze voedingsstoffen met je lichaam en waarom raad ik ze aan of juist af?

 

In deze blog ga ik in op vet. Van vet word je toch dik? En zijn vetten niet de boosdoener bij hart- en vaatziekten? Vetten hebben lang een slechte naam gehad, maar steeds meer wetenschappers komen hier op terug. Het zijn niet de verzadigde vetten, maar de onnatuurlijke transvetten die leiden tot hart- en vaatziekten.

 

Natuurlijke en onbewerkte dierlijke of plantaardige vetten passen prima in een gezond voedingspatroon. Deze natuurlijke vetten leveren namelijk ook tal van bouwstoffen die nodig zijn voor essentiële processen in het lichaam en ze zorgen ervoor dat je lichaam vitaminen en mineralen goed kan opnemen. Bovendien geeft vet smaak aan het eten en geeft het een verzadigd gevoel waardoor je uiteindelijk minder eet.

 

Let op: Het is wel van belang om vetten zo onbewerkt en puur mogelijk te eten. Transvetten, oliën en vetten die gedeeltelijk verhard zijn om de houdbaarheid te vergroten en om de structuur steviger te maken, zijn niet goed voor je. Ze worden onder andere gebruikt voor de bereiding van harde margarines, frituur, bak- en braadvetten en voor het maken van gebak, koek en snacks. Het lichaam kan dit type vet juist door de hardere structuur moeilijk verwerken. Het zorgt daardoor voor een hoger slecht cholesterol in je bloed. Je risico op hart- en vaatziekten neemt dan toe.

 

Magere zuivel
Sommige diëten raden magere zuivelproducten aan. Maar bij SLIM kiezen we juist voor volle of halfvolle melk, yoghurt en vla. Waarom? Ten eerste om dat de vetten die hierin zitten tal van bouwstoffen leveren die je lichaam nodig heeft. Ook geven deze vetten het gevoel dat je vol zit, waardoor je uiteindelijk minder eet. Bovendien zitten 0%-vet zuivelproducten vaak vol suiker. Deze suiker wordt door je lichaam omgezet in vet, waardoor deze producten alsnog een dikmaker zijn.

 

Please reload

Uitgelichte berichten

De ongezouten waarheid

1/10
Please reload

Recente berichten
Please reload

Categoriëen